“Het begon tijdens de eerste lockdown dat bakker Edwin een oud recept tevoorschijn haalde van 25 jaar geleden. Hij zat samen met zijn vriendin Vivian in quarantaine en besloot hier thuis mee aan de bak te gaan. Een ambachtelijke gevulde koek, krokant van buiten en smeuíg van binnen.
Het was Vivian die geloofde in de kracht van de koek, gevuld met herinneringen aan vroeger. Deze kwamen namelijk weer naar boven nadat Edwin de versgebakken koeken uit zijn oven op tafel schoof. ''Er zullen vast meer mensen zijn met dierbare herinneringen aan deze koek, zei Vivian. Welke generatie dan ook!'' En dit bleek inderdaad zo te zijn. Het werd een succes. Edwin deelde namelijk zijn handgemaakte koeken rond en keer op keer mochten ze prachtige familieverhalen aanhoren!
In tijden van crisis, brachten deze koeken (fysieke) afstanden door herinneringen weer dichtbij! Niet alleen verbond het families, maar ook Edwin en Vivian. De ondernemende bakker en creatieve ondernemer kwamen samen op ideeën. Deze Nederlandse klassieker wilde Vivian graag opspicen met een gezellige branding om de koek heen en legde degevuldekoek.nl vast. Edwin kwam op het idee om het weekend te starten met een gevulde koek en een mooi glas wijn. “Who would not want that! ”